KONSER

Yarının Kadın Yıldızları: Güneş Hızlılar

Genç Kadın Müzisyenler Destek Fonu’na hak kazanan yarının kadın yıldızları sahnede! Arpist Güneş Hızlılar sahnede.

HAKKINDA


İstanbul Müzik Festivali’nin TSKB’nin destekleriyle oluşturulan Genç Kadın Müzisyenler Destek Fonu’na hak kazanan ve yakında uluslararası sahnelerde adlarını sıkça duyacağımız yarının kadın yıldızları, sahneye çıkıyor. 

İstanbul Müzik Festivali Direktörü Yeşim Gürer Oymak başkanlığında Muhiddin Dürrüoğlu, Ayşegül Kirmanoğlu, Özkan Manav ve Hakan Şensoy’dan oluşan Seçici Kurul, bu yılki fon için başvuran genç kadın müzisyenler arasından uzun değerlendirmeler sonucunda 14 kişiyi seçti. Uluslararası arenada kariyerlerini ilerletmek yolunda yurtdışında eğitimini sürdürmek veya bir ustalık sınıfında yer almak, yarışmalara veya orkestra seçmelerine katılmak, iyi bir çalgıya sahip olmak isteyen gençler, ihtiyaç kapsamları gözetilerek destekten faydalanacaklar.

Yarının Kadın Yıldızları projesinin ilk yılında kanaat önderi olarak, Türkiye’nin ilk “harika çocuğu” İdil Biret de sahnede gençlerle.

Devamı..

ESER HAKKINDA


Marcel Grandjany

Arp İçin Rapsodi

Grandjany’nin besteciliği, Parish Alvars, Renié, Hasselmans gibi arp sanatçısı bestecilerin yanı sıra Ducasse, Ravel, Debussy ve Stravinsky gibi klasik bestecilerden izler taşır. Solo arp resitalleri programlamakta öncü olan sanatçı, mevcut solo repertuvarı yeterince geniş bulmadığı için yeni eserler üretti ya da mevcut eserleri kendi ihtiyaçlarına uygun olarak yeniden düzenledi. 1921 tarihli “Rapsodi”yi de birtakım solo resitallerde açılış parçası olarak kullanmak üzere besteledi. “Rapsodi”nin melodisi, Fransa’da Paskalya Yortusu için düzenlenen Roma Katolik ayinlerinde söylenen “Salva festa dies” şarkısına dayanır. Şarkının  serbest ve akıcı söyleniş biçimi olduğu gibi “Rapsodi”ye de aktarılmıştır.

 

Claude Debussy

Danse sacrée et danse profane

Arp ve Yaylı Orkestrası için yazılan “Danse sacrée et danse profane”, 1904 yılında Parisli ünlü enstrüman ustası Pleyel tarafından, yeni tasarlanmış olduğu “kromatik” arp için sipariş edilmişti. Amaç, bu kromatik arpın sunduğu yeni olanakları göstermekti. Bu yeni arp, teknik nedenlerden dolayı konserlerde kullanılmaya hiç elverişli olmasa da, Debussy’nin eseri arp sanatçılarından büyük ilgi gördü. Eser, Danse Sacrée ve Danse Profane olmak üzere aralıksız takip eden iki bölümden oluşur. Solo arptaki akort dizileriyle yazılan Danse Sacrée daha geleneksel bir tarz yansıtır, 3/4’lük bir dans olan Danse Profane ise Danse Sacrée’den daha kontrapuantal bir tarzda yazılmıştır. Fransız empresyonizminin etkisi, bu ikinci bölümde belirgin hale gelir.

Devamı..

PROGRAM


Marcel Grandjany
Arp için Rapsodi

Claude Debussy
Danse sacrée et danse profane

Francis Poulenc
Piyano ve Obua için Sonat, FP 185

Sergei Rachmaninov
Bir Corelli teması üzerine çeşitlemeler, op. 42

Johannes Brahms
Piyanolu Dörtlü No.1, op.25

DETAYLAR


  • Yer: Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall, Istanbul
  • Yayın Tarihi: 28 Mayıs 2018 Pazartesi
  • Yapım: 2018
  • Süre: 19 dk 40 sn
Sanatçılar

İÇEREN OYNATMA LİSTELERİ

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

E-BÜLTEN

Bültenimize abone olarak gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

SOSYAL MEDYA

Tüm Hakları Saklıdır 2018 ©